Fler födelsedagstårtor



Vi firade även vår födelsedag med familj och släkt igår, och eftersom jag valt tårtorna till jobbet så fick mamma välja hur dessa skulle smaka. Hon ville ha samma smaksättning som i morsdagstårtan och röda blommor som dekoration (de blev dock mer rosa eftersom sockerpastan och karamellfärgen inte ville samarbeta med mig och jag hade lite tidsbrist). Namnen i choklad var svåra att få till eftersom jag inte är van att spritsa direkt på tårtorna, har alltid gjort det i förväg på ett bakplåtspapper tidigare, men man ser i alla fall vad det står. Och för er som funderar: japp, jag och min mamma fyller år på samma dag! :D

Tårtor:
•    Sockerkaksbotten
•    Hallongrädde
•    Dumlefluff

Dekoration:
•    Hackad mjölkchoklad
•    Spritsad mjölkchoklad
•    Sockerpasta färgad med röd karamellfärg
•    Sockerpärlor (strössel)

Kommentarer
Postat av: Carina

Hej Malin. Den här tårtan verkar mycket smaskig... Och som vanligt mycket fin../Carina

2009-07-15 @ 18:08:47
Postat av: Tina

Hej! vilken trevlig blogg du har :) de här tårtorna var riktigt fina!

2009-12-15 @ 21:30:24
URL: http://tiiinky.blogspot.com
Postat av: Malin

Tack så mycket båda två! :D



Ha det gott!

2009-12-18 @ 16:44:34
URL: http://malinbakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0