Morsdagstårta till jobbet

                      

Eftersom tårtan jag tog med till jobbet på mors dag förra året blev så uppskattad så bestämde jag mig för att göra en i år också. I en tidning på jobbet hade jag hittat ett recept på en moussetårta där en botten hade tre alternativa fyllningar. Alla fyllningarna lät goda, så jag gjorde två bottnar och valde två av fyllningarna, denna till jobbet och en till morsdagsfirandet med familjen. Denna blev riktigt, riktigt god, så den kan jag varmt rekommendera!

Tårtan:
•  Kladdkakebotten
•  Lyxig hallonmousse

Dekorationer:
•  Hallon
•  Sockerpasta, ofärgad och färgad med grön pastafärg
•  Mörk choklad, både riven och spritsad
•  Sockerpärlor (strössel)

                        

Kommentarer
Postat av: Hanna - Bakfnatt

Så fint att blanda äkta hallon med egna dekorationer! Kul idé som jag inte kan minnas att jag sett förut =)

2010-06-05 @ 00:44:43
URL: http://www.bakfnatt.blogspot.com
Postat av: Malin

Tack så mycket! Har inte tänkt på om jag sett det tidigare, men kanske inte när du säger det.



Ha det gott!

2010-06-05 @ 15:59:35
URL: http://malinbakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0