Tårta till Arbetarbladets reportage



En av lokaltidningarna i Gävle, Arbetarbladet, hörde av sig och ville göra ett reportage om mig efter att ha sett mina tårtor här på bloggen - superroligt! Så de kom hem till mig en fredagsmorgon för att göra intervjun. De ville även ta lite bilder, gärna när jag bakade, så jag förberedde en liten tårta som jag kunde dekorera under tiden de var här och som vi sedan kunde fika med. Fikat blev uppskattat, och receptet på tårtan fick vara med i artikeln som du kan läsa här.

Tårtan:

•  Tårtbotten Lika delar
•  Ananasgrädde
•  Kokosmousse
•  Smörkräm
•  Sockerpasta, ofärgad

Dekorationer:

•  Marsipan färgad med röd och blå pastafärg
•  Silverkulor, strössel

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej Malin.



Jag har varit sugen länge på att försöka lära mig baka tårtor och nu fyller min flicka snart 4 år och har önskat sig en hello kitty tårta. Du har ju en sn bra sida med en massa recept och grejer så jag tänkte försöka göra en lika som du gjort (hoppas det är ok för sig) Vart beställer du färgen till pastan, former, strössel och sånt? MVH Therese

2010-06-11 @ 09:11:07
Postat av: Emelie

Hej :) Jag läste om dig i tidningen. Tyckte det var jätte roligt att se dina tårtor! Du är duktig.

Tar du beställningar och hur mycket kostar det iaf? Mvh /Emelie (svara gärna på min mail [email protected]) om du har tid och lust.

2010-06-11 @ 16:15:12
URL: http://bienvenido.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej hej! Kul att ni varit inne på min blogg! :D



T: Strössel köper jag ofta i min vanliga mataffär, det finns mycket kul när man väl börjar kika. Annat, så som färger och former, beställer jag oftast från sidan kakburken.se, men det finns många sidor med liknande sortiment. Lycka till!



E: Tack så mycket för komplimangen! Tyvärr kan jag inte ta emot beställningar eftersom jag redan jobbar heltid och inte har bakandet som yrke. Jag bakar bara på hobbynivå till familj och vänner.



Ha det gott!



2010-06-12 @ 13:14:35
URL: http://malinbakar.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej, vilka fantastiska tårtor du gör och jag blir så inspirerad att försöka själv och därför undrar jag om inte du kan ha en liten tårtskola av något slag?

Du kanske tipsar om produkter/verktyg för att göra en bra tårta.

Du kanske kan välja ut en tårta som du gjort och visar och berättar hur du gjort och vad du använder.

Jag är mycket intresserad av hur du gör all dekoration, rosor och så.



2010-06-14 @ 14:17:00
URL: http://elviranollatta.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej E!



Tusen tack, kul att du blir inspirerad av att se vad jag gjort! Jag har tänkt fylla på med med inlägg i kategorin "Tips och trix", så jag ska tänka på att försöka lägga in lite fler steg för steg-anvisningar. Håll utkik! :D



Ha det gott!

2010-06-16 @ 18:23:37
URL: http://malinbakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0