Tårtor till bröllopsfika

                     

Häromdagen väcktes jag av en kollega som ringde och undrade om jag hade lust att baka tårtor tills vår jobbarkompis kom tillbaka efter sin semester samma eftermiddag. En semester som i själva verket varit en bröllopsresa eftersom de gift sig i hemlighet innan de åkte, och sen lät oss läsa om det i tidningen här hemma.
Tårtorna blev ganska enkla, men huvudsaken för mig var att den nyblivna frugan skulle känna att tårtorna var personliga för just henne. Därför dekorerade jag dem med hennes favoritgodis, chokladdoppade marschmallowdelfiner som säljs i kiosken på jobbet, samt med namnen (jag har inte glömt prickarna, hon kallar honom alltid för Goran), bröllopsdatumet och resmålet. Självklart fick det även bli lite röda rosor, eftersom vi trots allt firade ett bröllop!
Jobbarkompisen blev väldigt överaskad när hon upptäckte att tårtorna var för hennes skull, och det hela kändes väldigt lyckat!


Tårtan:
•  Färdig sockerkaksbotten
•  Körsbärssylt
•  Chokladgrädde med mjölkchoklad

Dekorationer:
•  Mandelmassa färgad med röd pastafärg
•  Mörk choklad
•  Chokladdoppade marshmallowdelfiner



                   

                    

                   

Kommentarer
Postat av: carroP

missade jag dem i går?

2009-11-05 @ 20:32:18
Postat av: Matilda

Ingen fara Carro. Jag åt upp Din bit så den inte skulle bli gammal:)Riktigt gott Malin!

2009-11-05 @ 20:39:34
URL: http://matilda.arningsmark.se
Postat av: Malin

C: De var med i förrgår, så ja - tyvärr - det måste du ha gjort. Ska ringa och förvarna nästa gång så att du kan komma in och "hämta ett viktigt papper" ;) (jourläkaren hörde talas om tårtorna och kom upp från akuten för att "titta till en telemetri", sen satt han vips i fikarummet och mumsade han också! :D)



M: Tack, och tack för att du offrade dig på Carros bit! Vore ju synd om man fick slänga... ;) hahaha



Ha det gott tjejer!

2009-11-05 @ 21:25:26
URL: http://malinbakar.blogg.se/
Postat av: Anna

Låter jättegott! Fin sida du har, ska kika vidare här nu! Ha en bra måndag! MVH Anna

2009-11-16 @ 12:37:44
URL: http://iannasliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0