USA-tårta till Frida



Morbrors sambos dotter fyllde år, och eftersom en av hennes framtidsdrömmar är en lång resa till USA så ville hennes mamma fira henne med en tårta med landets flagga. Sockerpastan bråkade lite då jag skulle täcka tårtan, därför fick det bli några få, lite större röda ränder som kunde täcka sprickorna istället för de sju, lite smalare ränder det egentligen skulle ha varit. Tårtan uppskattades i alla fall, och det är ju huvudsaken! :)

Tårtan:
•  Sockerkaksbotten i långpanna
•  After eight-grädde
•  Päronmousse
•  Sockerpasta

Dekorationer:
•  Marsipan färgad med röd och blå pastafärg
•  Silverkulor (strössel)
•  Blå pyntgelé

Kommentarer
Postat av: Emmas Kök

Vilken härlig tårta! Jag måste verkligen ta och lära mig lite om tårtdekorationer så jag kan göra fina tårtor till födelsedagsfiranden.

2010-01-26 @ 17:43:49
URL: http://emmaskök.se
Postat av: Malin

Så kul om man kan inspirera någon! Hör gärna av dig om du vill ha några tips, jag är ingen expert men delar gärna med mig av det jag lärt mig av mina försök! :D



Ha det gott!

2010-01-31 @ 00:53:33
URL: http://malinbakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0