Gräddtårta till faster



Min faster har just fyllt 40 år och firade det i helgen som var. I present ville hon ha två tårtor till kalaset, en gräddtårta (denna) och en valfri tårta. Detta var min första gräddtårta någonsin eftersom det inte är någon som beställt en sådan tidigare, och jag själv tycker inte om grädde. Den blev dock väldigt god enligt dem som smakade, och jag fick öva på att spritsa igen!

Tårtan:
•  Sockerkaksbotten
•  Vaniljvisp
•  Hallonsylt
•  Mosad banan
•  Grädde

Dekorationer:
•  Hallon, blåbär, jordgubbar och mandarinklyftor penslade med gelé

Kommentarer
Postat av: Milla

Åh va gott! Är verkligen imponerad av dina snygga tårtor...

2010-02-23 @ 10:26:04
URL: http://moamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0