Farsdagstårta till pappa

                      

Pappa bjöd hem oss på middag idag, och efterrrätten var inte helt otippat en av mina tårtor. Eftersom det bara skulle vara den närmaste familjen så fick de agera försökskaniner på både en ny tårtfyllning och en ny tårttäckning. Fyllningen blev succé, men modelleringschokladen (som jag skulle täcka tårtans sidor med) blev en riktig besvikelse. Den skulle ha ungefär samma konsistens som lera och därför vara väldigt lättarbetad, men istället blev den stel och smulig och omöjlig att jobba med. Som tur var så blev chokladsmaken väldigt god, men jag kommer inte att lägga upp receptet här.

Tårtan:
•  Sockerkaksbotten i långpanna
•  Kokosmousse
•  Ananasgrädde

Dekorationer:
•  Marsipan färgad med röd och grön pastafärg
•  Modelleringschoklad
•  Ätbart glitterpulver i färgen sherry (på rosorna)


Kommentarer
Postat av: Madeleine Liljegren

Kul blogg, tack för tips! Ska prova kokosmoussen!



Vänliga hälsningar,



Madeleine Liljegren

2009-11-13 @ 12:45:34
URL: http://madeleineliljegren.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ville bara säga att du verkar vara riktigt duktig på det du gör. Jätte vackra kreationer gör du, som konst. Gå gärna in o kika på min blogg, kanske inte lika glamurös som din men jag har inte hållit på så länge.

2010-01-05 @ 21:51:34
URL: http://yahneenah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0