Studenttårtor med Michael Jackson-tema



Brorsans flickvän ville gärna ha tårtor till sin studentmottagning, och eftersom Michael Jackson är "the one and only" för henne så fick han gärna vara temat på tårtorna. Jag ville dock att det fortfarande skulle synas att det var studenttårtor, och jag ville inte göra en tårta med hans siluett/porträtt eftersom det var motivet på hennes förra tårta, så det slutade med två studentiga tårtor med Michael Jacksson-detaljer. Jag vet inte hur bra det syns på bilderna eftersom de är tagna med en mobilkamera, men jag gjorde hans skor, orkesterjacka och hatten - saker som jag tycker är typiska för honom. Bommorna är gjorda med en form som jag fått låna av en kollega - tack igen! - men jag blev så förtjust i dem så nu har jag beställt mina egna.

Tårtan:
•  Sockerkaksbotten
•  Dumlefluff
•  Hallongrädde
•  Smörkräm
•  Marsipan färgad med gul pastafärg

Dekorationer:
•  Sockerpasta
•  Marsipan färgad med gul, blå och svart pastafärg
•  Ätbar penna, svart
•  Guldpulver
•  Kristyr färgad med gul och grön pastafärg





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0