Michael Jackson-tårta

                     

Lillebrors flickvän är ett stort fan av Michael Jackson, så när hon ville ha en tårta till sin förelsedag så var motivet givet. Det var kul att göra en så personlig men ändå så stilren tårta. Tyvärr bråkade sockerpastan lite, så det är därför man kan se lite små sprickor på tårtans ovansida. Jag tror att det beror på att jag köpte fel märke på gelatinet, men jag får prova mig fram tills det fungerar igen! :D

Tårtan:
•  Sockerkaksbotten
•  Lakritskräm
•  Limemousse
•  Smörkräm
•  Sockerpasta

Dekorationer:
•  Marsipan, färgad med svart pastafärg


Kommentarer
Postat av: Elinor

Ååh den är ju helt fantastiskt ball! Har kollat in de andra tårtorna också och du är ju superlativ på det där :D



Tack för senast också förresten! :D

Väntar med spänning på vad nästa tårta blir :)

Ha det gott och hälsa Tim!

//Elinor N

2010-03-21 @ 00:08:25
URL: http://ellenelinor.blogg.se/
Postat av: Evelina

vilken snygg tårta! Gillar din blogg, kikar varje dag på den faktiskt=)

2010-03-22 @ 18:25:23
URL: http://evelinalinnea.blogg.se/
Postat av: Malin

E: Tusen tack! :D Tack själv, synd att du inte kan hälsa på oftare! Ha det toppen du också! Kul förresten att du har en blogg, kommer kika in då och då och även tipsa T om den. :D



E: Blir så glad av dina kommentarer och av att du fortsätter kika in, trots att jag inte uppdaterar lika ofta längre. Såg att det är bröllop på gång, gratulerar i förväg! :D



Ha det gott!

2010-03-26 @ 12:44:25
URL: http://malinbakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0