Pralinbuffé som efterrätt

                                

På påskafton bjöd vi hem familjen på påskbord här hemma, men när maten väl var uppäten och alla var mätta och glada så fick den förväntade tårtan (ni kan ju tänka er vad min familj börjar förvänta sig av mig) stå tillbaka för istället bjöds det på en buffé av hemmagjorda tryfflar i olika former och smaker. Anledningarna till detta var många. Dels så har jag redan en tårtbeställning den här helgen och dels så hade jag hittat flera nya recept som jag ville prova, men mest av allt så tänkte jag att det skulle vara mysigt att alla kunde plocka det de ville i den mängd de kände för. Idéen var väldigt uppskattad, och det var väldigt roligt att ställa fram ett fat som dignar av godbitar!

Härligheterna på fatet uppifrån och ner:
•  Chokladbräck med müsli
•  Passionsfruktstryffel
•  Vit chokladtryffel med Smörkolalikör
•  Minthjärnan
•  Lemon curd-kycklningar (dessa var det enda på fatet som inte levde upp till förväntningarna smakmässigt - hur gulliga de än blev - så därför kommer jag inte att lägga upp receptet här)

Hoppas att både efterrättsidéen och recepten inspirerar! Glad påsk på er allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0