X-boxtårta

                   

En tjej som nyligen praktiserat på jobbet har en son, Noel, som fyller 8 år och skulle firas idag. Favoriten just nu är X-box, så tårtan skulle se ut som en X-box spelkonsoll, och gärna med namn och ålder på om det fanns möjlighet att göra det snyggt. Själva tårtan/spelkonsollen verkade inte alltför svår att göra, speciellt inte när sambon har facit stående i vardagsrummet, men hur jag skulle få till texten utan att tappa den lite "coola" känslan fick jag klura lite på. Till slut fick det bli små spelkontroller uppepå tårtan med sladdar som text, det var riktigt roligt att fixa med! :D

En grej som gjorde det hela extra kul var att när jag letade efter en kartong som tårtan kunde fraktas i så kom sambon på att kartongen till hans spel stod tom i ett skåp - så klart att en X-boxtårta ska levereras i en X-boxkartong! (Blev dock lite förvirrande när man såg den i kylskåpet, speciellt omkring klockan fem på morgonen innan man riktigt vaknat...)

Tårtan:
•  Sockerkaksbotten i långpanna
•  Hallongrädde
•  Dumlefluff

Dekorationer:
•  Mandelmassa färgad med svart pastafärg
•  Sockerpasta vit samt färgad med röd och svart pastafärg och gul, grön och blå karamellfärg


                   


                    


                 


Kommentarer
Postat av: Malin Bergström

Vilken otroligt härlig tårta!! Super kul team och fin var det med.

2009-10-29 @ 20:59:50
URL: http://tartkalas.blogspot.com/
Postat av: Malin

Tusen tack! Roligt att du kommer tillbaka hit! :D



Ha det gott!

2009-10-29 @ 21:43:33
URL: http://malinbakar.blogg.se/
Postat av: carroP

Nu har jag hittat hit!

Hur cool som helst!

vart får du allt i från? kram

2009-10-30 @ 19:13:00
Postat av: Madelene

som du redan fått veta... pojken som fick tårtan blev jätte glad & alla andra blev imponerade.

2009-10-30 @ 23:02:03
Postat av: Malin

C: Så kul att du gick in här! (Kom gärna tillbaka ;D ) Säg det, det bara kommer! Oftast nattetid, tyvärr brås jag på far min...



M: Jag blev så glad att han blev nöjd, det är ju huvudsaken! Hoppas att han inte blev alltför upprörd över att det inte var ett äkta X-box i kartongen... ;)



Ha det gott!

2009-10-31 @ 10:46:52
URL: http://malinbakar.blogg.se/
Postat av: emma

Det var den coolaste tårtan jag har någonsin sett. Kan tänkte mig att lill pojken blev glad.

2009-11-10 @ 10:20:33
URL: http://movie-dream.blogspot.com
Postat av: Malin

Tusen tack Emma, det var superkul att höra! Japp, enligt mamman hans så gillade han den :D



Ha det gott!

2009-11-10 @ 16:53:34
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0