Bilkakor

                       

Sambon fyllde år igår och hade bjudit hem både släkt och vänner på fest. Eftersom han är en sån sann fordonsnörd så behövde jag knappt ens fråga vad han ville ha för form på sina kakor, och mycket riktigt så var det just bilformen som kom fram efter en djupdykning i min kakformsburk. Men vi råkade göra lite väl mycket deg - det blev ca 200 bilar till omkring 30 gäster - så jag tror att hans jobbarkomisar ska få fika i veckan. :D Och ja, ni läste rätt, VI bakade. Tillsammans. Jag vet inte hur, men jag fick honom att hjälpa till, och vilket team vi var! Jag kavlade och tryckte ut kakorna och han fixade upp dem på plåtar och såg till att de kom in och ut ur ugnen. Fort gick det - trots att det som sagt blev många bilar!

Florsockerkakor med kristyr färgad med svart och röd karamellfärg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0