Brorsans 18-årstårta

                    

Nu var det släktens tur att fira lillebror, så jag fick en till chans att göra en lite häftig tårta till honom. Som tur var så tyckte han att den här var läcker med tegelstensmönstret, till skillnad från LP-tårtan som han inte såg vad den föreställde. :P Eftersom att det "bara" var släkten så provade jag en ny fylllning, blev väldigt fräch och god tyckte både jag och gästerna!

Tårtan:
•  Sockerkaksbotten i långpanna
•  After eight-grädde
•  Päronmousse
•  Marsipan färgad med röd, orange och svart pastafärg

Dekorationer:
•  Marsipan färgad med svart pastafärg
•  Svart socker (strössel)

Kommentarer
Postat av: carrop

låter gudomligt gott...måste prova själv :)

2009-11-23 @ 11:22:00
Postat av: Jenny

Låter riktigt smarrigt!

Ska äntligen få tummen ur och sätta fart och göra doptårtor. Lite nyfiken på hur mycket marsipan man behöver till en "normalstor" rund tårta? Hur många gram brukar ett "lock" vara på eller ska man ta på känn?



Har ingen som helst erfarenhet av tårtbakning, så de ska bli spännande att trixa och fixa lite. Tycker du har en riktigt fin och bra blog med mycket tips och recept!



Ha de gott



/Jenny

2009-12-03 @ 14:26:02
URL: http://jennydepp.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej Jenny!!



Jag brukar räkna på ca 500 g marsipan till en vanlig rund tårta, men om den ska ha någon annan form så brukar jag köpa lite extra eftersom det kan vara svårare att täcka en annan form. Lycka till, och hoppas att man får se hur det blev! :D

2009-12-09 @ 21:05:17
URL: http://malinbakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0