Trettonårstårta



Tårta till sambons småsyskon, en tjej och en kille, som fyllde tonåringar igår. Tyckte dock att tårtan skulle bli lite väl "tjejig" med blommor och fjärilar, så jag vägde upp det med en Super Mario-svamp eftersom killen älskar TV- och dataspel av alla de slag. Fyllningen blev en favorit i repris sen tårtan till mamma och pappa - jättelätt, jättesnabbt och jättegott! (Bakar inte i mitt eget kök just nu, så jag känner mig lite begränsad både med utrymme, tid och verktyg.)

Tårtan:
•    Sockerkaksbotten
•    Körsbärsmarmelad
•    Chokladgrädde med mjölkchoklad

Dekorationer:
•    Spritsad blockchoklad
•    Sockerpärlor (strössel)
•    Marsipan färgad med röd pastafärg
•    Marschmallows

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej

Äntligen!! Som jag har väntat på nya bakverk, å idag blev jag glatt överraskad när jag kikade in på sidan. Jättefin tårta!

Ett stort GRATTIS till er båda till förlovningen! Jätteskoj, blir bröllop snart då:) Barn, Vovve, volvo, villa..... Nej skämt å sida, inga påtryckningar alls utan bara jätteroligt att ni har förlovat er! Grattis!!

2009-08-22 @ 15:33:39
Postat av: Anonym

Hej hej!



Jag vet att det blev ett rätt långt uppehåll, men det vart ju semester och grejer och det blev inte att jag stökade så mycket i köket. Men nu är det tillbaka till vardagen, så nu kommer jag igång igen. :D



Tusen, tusen tack! Nästa steg tar väl några år, men det kändes rätt och mysigt ändå. :D Ska lägga in lite bilder från förlovningsfikat som vi hade idag imorgon tänkte jag, så då får du kika igen! :D



Ses på jobbet i veckan! Ha det gott!

/Malin

2009-08-22 @ 20:18:36
Postat av: Matilda

2009-08-24 @ 12:38:39
Postat av: anni :)

tack så hemskt mycket för tårtan, otroligt god!

2009-08-24 @ 22:45:07
URL: http://girlzofgavle.blogg.se/
Postat av: Matilda

Går här och väntar på bilderna... Men de kommer väl:))

Hoppas du har en skön ledigdag Malin!

Ses snart

Kram

2009-08-26 @ 12:23:48
Postat av: Malin

A: Blev så glad att ni tyckte om den! :D Hoppas att livet som tonåring leker! ;)



Ha det gott!

2009-08-27 @ 12:59:41
URL: http://malinbakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0