Hello kitty-tårta



Idag har jag fått göra ett av tårtbloggvärldens vanligaste motiv skulle jag tro, nämligen "Hello Kitty". Jag kan verkligen förstå varför hon är på populär att göra också, för den var jätterolig att göra! Lilltjejen som fyller år tycker inte om någon form av bär, men hon ville gärna ha godisfyllning, så jag provade att göra en Ahlgrens bilar-fluff. Den blev god, men mycket tjockare än t ex skumbanansfluffet, så den gick inte att vispa upp utan blev med som en kräm som jag fick bre i tårtan. Hoppas att de som får äta av tårtan blir nöjda ändå! :D

Tårtan:
•  Sockerkaksbotten
•  Muffins, neutrala (till öronen)
•  Godisfluff med Ahlgrens bilar
•  Vaniljvisp
•  Smörkräm
•  Sockerpasta, ofärgad

Dekorationer:
•  Marsipan färgad med svart och röd pastafärg
•  Rött skimmerpulver


Kommentarer
Postat av: Jessica i Sandviken

Oj, vilka fina tårtor. Du är verkligen jätteduktig.

Tar du beställningar oxå eller?



Mvh Jessica

2010-06-09 @ 08:21:07
Postat av: Malin

Haj J!



Tack så mycket för komplimangen! Tyvärr kan jag inte ta emot beställningar eftersom jag redan jobbar heltid och inte har bakandet som yrke. Jag bakar bara på hobbynivå till familj och vänner.



Ha det gott!

2010-06-12 @ 13:15:43
URL: http://malinbakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0