Jamie Olivers müsli

200 g havregryn
150 g blandade nötter (jag använde mandel och valnötter eftersom de är de enda nötter jag tål)
50 g blandade frön (jag använde solroskärnor, pumpakärnor och sesamfrön)
50 g kokosflingor
1 tsk malen kanel
150 g torkad frukt (jag använde russin, blåbär, goji, tranbär och ananas)
5 msk lönnsirap eller flutande honung (jag tog ca hälften av varje)
olivolja

Sätt ugnen på 175 grader. Lägg alla torra ingredienser inklusive kokosflingor och kanel (men inte den torkade frukten) i en ugnsplåt. Rör om ordentligt och sprid ut i ett jämt lager. Ringla över lönnsirap och lite olivolja och rör om igen. Rosta müslin i ugnen i 25-30 minuter, rör om ca var femte minut. Grovhacka under tiden eventuella stora bitar torkad frukt.  Müslin är färdig då den börjar få en fin färg, och den kommer att dofta så ljuvligt att du inte kan motstå den!

Müslin håller sig i ca två veckor i lufttät burk.

Recept från kokboken "Jamies matrevolution"

Kommentarer
Postat av: wireless clock

see here for the top synchronized clocks for businesses anywhere

2015-07-20 @ 15:54:07
URL: http://synchronizedtimeclocks.soup.io/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0