Hemkomsttårta



Sambons kusin kom hem idag efter ett år som au pair i det stora landet USA. vi följde med och mötte henne på flygplatsen, och självklart skulle detta firas med tårta! Jag ville få tårtan att representera både resan och hemkomsten, därav flaggmönstren samt språkblandningen i texten (välkommen home). Fick även tips om att marabou är något hon saknat under resan, och så klart så hör jordgubbar den svenska sommaren till! (Sen att sambon köpte belgiska, det är en annan historia... :P)

Tårtan:
•  Sockerkaksbotten i långpanna
•  Chokladgrädde med marabou mjölkchoklad, samt hackad choklad
•  Hackade jordgubbar
•  Smörkräm

Dekoration:
•  Vit sockerpasta
•  Marsipan (ganska tjockt kavlad då det är en favorit hos hemkommerskan) färgad med röd, gul och blå karamellfärg
•  Stjärnströssel - stort tack till M som delade med sig av dessa!
•  Röd dekorationsgelé

Kommentarer
Postat av: Salme

Men gode gud...var ni så snälla att ni åkte upp och mötte Veronica på Arlanda? Hade velat vara där men du vet ...Och du Malin hade bakat en så himla FIN tårta till ...! KÄRLEK till er båda.

2009-07-28 @ 22:36:02
Postat av: Carina

Tack igen för tårtan.. Jätte fin (nästan fööör snygg..) och så GOD sen.. Har fått frågor om hur man gör sockerpastan?



Tack igen och Kram till Dig o Timpen.. /Carina

2009-07-29 @ 13:14:53
Postat av: Malin

S: Jo, det var kul att vara där! Blev tårögd när jag såg C och V kramas, tänkte på hur mycket jag skulle sakna mig egen mamma! :D Tack så mycket!



C: Varsågod, mitt nöje! :D Jag kommer lägga ut det receptet här, har bara varit lite mycket att göra ett tag nu. Så håll ut så kommer det senast nästa vecka! ;D



Ha det gott!

2009-07-29 @ 20:54:56
URL: http://malinbakar.blogg.se/
Postat av: Anna

Men Malin! Tror du har valt lite fel yrke?! :p Superhäftiga tårtor/bakelser! Man kanske kan göra en beställning på en tårta av dig tills man fyller år. ;)

2009-08-09 @ 19:49:00
URL: http://close.blogg.se/
Postat av: Malin

A: Jo, jobbarkompisarna funderar på hur länge jag kommer vara kvar, men jag tror detta funkar bäst på hobbynivå. Jag är öppen för allt, har jag möjlighet så! Bara att höra av sig :D

2009-08-10 @ 15:05:02
URL: http://malinbakar.blogg.se/
Postat av: anna

hehe, förstår det :p

jaa, men om du är villig skulle de kännas kul. funderade annars på att gå till ett bageri och beställa men du gör ju MINST lika fina tårtor, och självklart får du pengar för det.

ska jag göra en beställning här, eller ska jag maila dig kanske, eller så kan du skicka över ditt mobilnr till mig. du kan ju skriva en kommentar i min blogg..jag måste godkänna för att den ska synas så om du skriver mobilnr så kommer jag göra så de inte syns :) jag fyller år 14e sep, så du vet.. :)



KRAM

2009-08-16 @ 21:36:08
URL: http://close.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0