Rosa födelsedagstårtor

                    

Födelsedagstårtor till en gammal klasskompis. Hon ville att tårtorna skulle vara rosa med vita blommor och hennes namn uppepå. Helst ville hon att jag skulle dekorera dem med rosetter också, men de försök jag gjorde blev inte fina nog att läggas på tårtan. Blir till att träna med på det till en annan gång, känns som att det kan vara bra att kunna!

Tårtan:
•  Sockerkaksbotten
•  Dumlefluff
•  Hallongrädde
•  Smörkräm
•  Marsipan färgad med rosa pastafärg

Dekorationer:
•  Sockerpasta
•  Mörk choklad
•  Silverkulor (strössel)


                     


                      

Kommentarer
Postat av: Carina

Gör du blommorna för hand eller har Du en form du använder ?

2010-05-20 @ 10:07:35
Postat av: Malin

Hej C!



Jag fuskar faktiskt och använder en form. Tycker att de blir så fina! :D



Ha det gott!

2010-05-24 @ 17:45:50
URL: http://malinbakar.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej! Jag har kikat runt lite här på din blogg och jag är förundrad över hur fina tårtor du har lyckats knåpa ihop!

Själv har jag nu tänkt försöka mig på att göra min allra första tårta. Och jag undrar lite hur du har gjort de här vita blommorna? Har du någon mall du använder dig av? Skulle bli jätteglad om du orkade svara! Du kan maila mig på [email protected]

2011-05-02 @ 09:38:05
URL: http://runesdotra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0