Herrmiddagstårta



Efterrättstårta till pappas herrmiddag. Han ville att tårtan skulle ha en mindre söt fyllning, så jag använde vit choklad och en färdig mousse med läskande och sommarfräsch smak. Jag gör hellst allting själv från grunden när jag bakar, men den här gången var det skönt att ha en "fusk"-fyllning eftersom jag dels skulle göra den mest avancerade dekoren hittills och dels så skulle jag jobba kväll = lite snålt om tid.

Tårtan:
•    Sockerkaksbotten i långpanna
•    Vit chokladgrädde
•    Mango- och passionsmousse (köpt)
•    Sockerpasta

Dekorationer:
•    Sockerpasta färgad med blå karamellfärg
•    Sockerpasta och mandelmassa färgad med svart karamellfärg

Bakad: 2009-06-13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0